Mañana mañana - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Daisy Neut - WaarBenJij.nu Mañana mañana - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Daisy Neut - WaarBenJij.nu

Mañana mañana

Door: Daisy

Blijf op de hoogte en volg Daisy

20 Februari 2015 | Spanje, Barcelona

Tijd voor weer een update! De laatste keer dat ik schreef had ik net mijn eerste stagedag gehad, en nu zitten er al weer 3 weken op. Inmiddels ook een hoop gebeurd!

Op kantoor werken we met z'n vijven; mijn baas Yami, Sarel, Seba, Veronica (nog een andere stagiair) en ik. Op de 2e dag kwam Sarel niet opdagen, bleek dat hij vader was geworden! Dat betekende dus dat ik op mijn derde werkdag met Yami en Seba mee mocht op kraamvisite in het ziekenhuis! Heel apart, omdat ik Sarel pas 1 dag had meegemaakt, maar ik vond het ook heel onbeleefd om het aanbod af te wijzen. Inmiddels zit de 3e stageweek er op en begin ik steeds meer te wennen en verantwoordelijkheid te krijgen. Ik ben vooral veel bezig geweest met hotels benaderen voor beschikbaarheid en prijzen wanneer er een nieuwe groepsaanvraag binnenkomt. Daarnaast wil mijn baas een hele database opzetten met alle hotels, activiteiten, tours etc. dus ook daar heb ik al heel wat uurtjes ingestoken.

Daarnaast ben ik ook bezig met een Spaanse cursus. Dit doe ik elke vrijdag 3 uurtjes. Vrijdag is mijn vrije dag van werk, maar ik moet deze dag besteden aan het werken aan mijn onderzoek voor school. Omdat de cursus maar 4 weken is, vond ik het zo wel mooi te combineren! De cursus is vooral gericht op Spaans spreken, wat toch wel het moeilijkst blijft. Omdat ik op school al les heb gehad, kan ik veel wel volgen, maar de stap zetten om het ook zelf te gaan spreken is lastig. Na deze cursus (volgende week de laatste keer) wil ik op werk Spaans gaan spreken. Dat is uiteindelijk toch wel de beste manier om het te leren.

Het eerste weekend hebben we goed gevierd. Vrijdagavond wezen stappen, zaterdag geshopt en weer wezen stappen en zondag naar Bunkers del Carmel geweest waar we de zonsondergang hebben bekeken met uitzicht over heel Barcelona. Vorige week woensdag ben ik met Elise en Niki naar de wedstrijd FC Barcelona - Villareal geweest, de halve finale van de Copa del Rey. Wat was dat gaaf!! De sfeer in het stadion, hoe groot het is, echt geweldig. Elise had 3 kaarten gratis gekregen van haar werk, dus het was nog maar afwachten wat voor plekken het zouden zijn, maar ik kon Messi bijna aanraken, dus beter kon niet! (Nee pap, ik heb hem nog niet kunnen versieren, misschien een volgende keer)

Afgelopen weekend was het dan tijd om nog even de toerist uit te hangen. Zaterdag ben ik met Elise eerst naar Casa Mila/La Pedrera, van Gaudí, geweest. Daarna lekker geluncht en weer boodschappen gedaan. Daar kan je hier trouwens wel 2 uur voor uittrekken. Sommige supermarkten zijn hier zo enorm groot, hebben zelfs meerdere verdiepingen. Dus eer dat je alle paden hebt gehad.... Je zou dan dus zeggen dat ze ook heel veel soorten eten hebben, maar dat valt nog behoorlijk tegen. Vooral ergens een saus, kruidenmix o.i.d. bij zoeken is erg lastig. Dus ik mis de wereldgerechten van Knorr!! Zondag hebben we de Sagrada Familia bezocht en zijn we wezen kijken bij de Carnavals optocht. 's Avonds was het tijd voor de eerste Familiy Dinner: eten met alle huisgenootjes. Het was namelijk de laatste avond van mijn Portugese huisgenootjes. Heerlijk, door een Italiaanse gemaakte, pasta gegeten!

We gingen dus van met 8 mensen in huis naar 6, dat was wel gelijk een stuk rustiger! Een idee of er nieuwe mensen zouden komen hadden we niet, tot vandaag. Net te horen gekregen dat er maandag 2 Nederlandse jongens in huis komen. Dus straks zitten we hier met 5! Nederlanders in huis.

Om niet dicht te groeien met alle sangria hier, ga ik lekker naar de sportschool. Ook heerlijk om even te ontspannen na een dag werken! Daarnaast ook nog goed voor m'n Spaans, want Engels spreken doen ze niet in de groepslessen.

Gister zijn we naar de Nederlandse bar geweest. Een jongen die ik bij de Spaanse cursus heb ontmoet werkt daar, en die zei dat ik maar een keer langs moest komen. Dus we hebben daar lekker Hollandse patat en een frikandel speciaal gegeten, en ajax gekeken. Dit weekend staat er nog weinig op de planning. Vanavond eerst sporten en daarna uit met huisgenootjes. Morgen schijnt het te gaan regenen, dus ik denk dat dat een ontspan/schoonmaak/school dag gaat worden! Dan hopen op zondag weer de zon zodat we weer lekker naar buiten kunnen.

Kortom, ik ben al aardig gewend aan het Spaanse leven en het voelt steeds meer als thuis! De Spaanse mentaliteit heb ik inmiddels ook wel goed door. Lekker alles op m'n gemak op werk (anders vinden ze dat je heel snel klaar bent), 9.00 officieel beginnen wordt niet voor 9.15 op kantoor aankomen en niet voor 9.30 echt aan het werk gaan. Dus hier doe ik allemaal maar lekker aan mee :)

Tot snel!








Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Barcelona

Stage in Barcelona

5 maanden stage in Barcelona

Recente Reisverslagen:

29 Mei 2015

One month left!!

13 April 2015

Time flies!

20 Februari 2015

Mañana mañana

02 Februari 2015

Los primeros días!
Daisy

Actief sinds 09 Okt. 2014
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 2615

Voorgaande reizen:

28 Januari 2015 - 30 Juni 2015

Stage in Barcelona

Landen bezocht: