Los primeros días! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Daisy Neut - WaarBenJij.nu Los primeros días! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Daisy Neut - WaarBenJij.nu

Los primeros días!

Door: Daisy van der Neut

Blijf op de hoogte en volg Daisy

02 Februari 2015 | Spanje, Barcelona

Afgelopen woensdag, 28 februari, was het dan eindelijk zo ver! Met 2 koffers à 20 kilo op naar Schiphol. Daar was het dan toch echt tijd om afscheid te nemen van papa en mama. Dat was wel even huilen, maar over 3 maandjes komen ze mij al gezellig opzoeken. Rond half 3 ging ik, samen met 2 klasgenootjes Niki en Elise, de lucht in, op naar de zon! En die scheen gelukkig toen we aankwamen. Het was de bedoeling dat Yami, mijn baas, ons op zou halen, maar in Nederland kreeg ik al bericht dat dit vanwege familieomstandigheden niet ging lukken. Dus hebben we een taxi genomen, met onze 140 kg (!!) bagage in een normale auto. De eerste 2 nachten ben ik in een hostel verbleven, omdat ik pas vrijdag mijn kamer in kon. Het hostel zit hier tegenover, dus dat was ideaal. 's Avonds zijn we met z'n drieën lekker gaan eten en is uiteraard de eerste sangria gedronken.

De volgende dag zijn we gezellig de buurt gaan verkennen. Ook moest het strand natuurlijk even bezocht worden, dus hebben we de metro naar Barceloneta genomen. Dit begon goed, want de eerste metrorit die we wilden maken kon niet doorgaan vanwege een ongeval. Gelukkig zijn er genoeg lijnen en konden we toch met een paar minuten het strand op en was het tijd voor de zonnebril!! Heerlijk langs het strand gelopen en een echte Spaanse tijd (15.30 uur) geluncht. 's Avonds zijn we bij Monteditos gaan eten. Dit is een soort tapas in de vorm van broodjes, waar je echt bijna niks voor betaald. Oh, en ze schenken de sangria gewoon in bierpullen. Pluspuntje...

Op vrijdag mocht ik dan eindelijk mijn kamer in. Hier was ik best wel aan toe. Het hostel was prima, maar had toch wel zin om mijn spullen uit te pakken en ergens een eigen plekje van te gaan maken. Voordat ik mijn kamer in kon, ben ik langs mijn stagebedrijf gegaan. Ik werd goed ontvangen en heb met Yami gesproken over wat ik de komende maanden zoal ga doen. Ik zal jullie niet met alle details lastigvallen, maar het komt er op neer dat ik overal mag meekijken en ik de verantwoordelijkheid zal krijgen over social media/online promotions. Daarnaast wil hij graag zijn producten op de Nederlandse markt gaan verkopen, waar ik natuurlijk de geschikte persoon voor ben. Daarna was het dus tijd om mijn kamer in te gaan. Ik heb een heel klein kamertje, maar inmiddels heb ik alles wel een plekje kunnen geven. Ik heb een balkon met heerlijk uitzicht over het kruispunt tussen Carrer de Balmes en Carrer d'Arago (twee belangrijke straten in Barcelona, dus ook wel erg druk). 's Avonds zou ik met Niki en Elise in hun appartement gaan koken. Echter hebben zij top huisgenoten die al druk bezig waren en zelfs voor mij al een bordje hadden opgeschept! Daarna Wie is de Mol teruggekeken (we kunnen natuurlijk niks missen) en lekker op tijd gaan slapen.

Zaterdag was weer een lekker dagje de stad verkennen. Dit keer via Plaça Catalunya de Ramblas opgelopen en naar La Boquería (markt) geweest. Daarnaast zijn we er die dag achter gekomen dat 5 maanden gevarieerd eten hier wel lastig is. We zijn echt verwend met de Nederlandse supermarkten! Zaterdagavond had ik voor het eerst een beetje een dipje, toen kwam eigenlijk pas het besef dat ik hier 5 maanden ga wonen. Het was erg stil in huis, geen huisgenootje te bekennen, maar na even skypen met het thuisfront ging het wel weer beter! Die andere meiden hadden er ook wel een beetje last van, dus we zijn lekker aan de sangria gegaan :P

Zondag was onze laatste vrije dag voordat stage begon. We zijn naar winkelcentrum Maremagnum in Barceloneta gegaan. Met op de 2e verdieping een Mango, H&M, Bershka, Pimkie, Stradivarius.... Maar ik heb me ingehouden. Dat shoppen komt nog wel, eerst maar eens wat verdienen. Het was echt heerlijk weer zondag dus we hebben lekker langs het water gezeten en vervolgens naar Parc Ciutadella geweest. Ik denk dat ik daar nog wel heel wat uurtjes kan gaan doorbrengen als de zon schijnt! Verder daar in de buurt nog wat rondgelopen en daarna thuis tosti's gaan eten.

Vandaag was het dan tijd voor de eerste stagedag. Ik heb van 9.00-18.00 gewerkt met een uur lunchpauze. Behoorlijk pittig en vermoeiend, omdat alles in het Engels en Spaans is. Dat is toch nog wel even omschakelen, maar hopelijk gaat dat met een paar weekjes beter!

Inmiddels zit mijn appartement/studentenhuis bijna vol. Ik woon samen met 2 Portugese meisjes, 1 Deense jongen, 1 Franse jongen, 1 Italiaans meisje en 1 Nederlands meisje. Volgende week komt er nog een Nederlands meisje bij. Dus van alles wat en nu erg gezellig!

Eigenlijk hebben we vrij rustige eerste dagen gehad, maar de nieuwe indrukken waren allemaal best vermoeiend. Ik werd zondagavond nog uitgenodigd om lekker ergens goedkoop vodka te gaan drinken, maar dit heb ik maar even overgeslagen (gezien mijn ervaringen met vodka en rare verhalen over paling, Rosalie, dat moeten we hier niet hebben haha). Dus het nachtleven van Barcelona gaan we komend weekend maar eens ontdekken!

Besos XXX

  • 02 Februari 2015 - 21:32

    Greet Van Der Neut:

    leuk dais

  • 03 Februari 2015 - 04:23

    Plony Van Kippersluis:

    Ik hoor het al het zal best wennen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Barcelona

Stage in Barcelona

5 maanden stage in Barcelona

Recente Reisverslagen:

29 Mei 2015

One month left!!

13 April 2015

Time flies!

20 Februari 2015

Mañana mañana

02 Februari 2015

Los primeros días!
Daisy

Actief sinds 09 Okt. 2014
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 2612

Voorgaande reizen:

28 Januari 2015 - 30 Juni 2015

Stage in Barcelona

Landen bezocht: